2019 Business Expo!
English:
This school year our 2nd and 3rd baccalaureate students had the opportunity to plan and execute a start up business under the guidance of their Business management teacher, Diego Obando.
As in the past 8 years Tomas Moro has held their yearly business fair, but this year was to be a little different. The students would not only create a small business model but need to be able insure that this company is viable in a real world setting. The challenge of production as well as distribution of products motivated our students even more! 2nd baccalaureate was assigned some more challenging business categories such as clothing and premium accessories as well as children’s toys. While 3rd baccalaureate stayed to our tradition of baked goods and beverages.
The addition of a sales controlee screen where our beloved customers and community could watch the revenue explode as sales where reported was a lot of fun as a new edition.
The overall result of the Business expo was amazing generating higher sales than ever. The students not only learned how to create a start-up but they also had to find distributers importing goods and raw materials as well as innovate and create new ideas and products soon to be trending globally. Tomas Moro hopes to continue educating and developing our future entrepreneurs through this highly competitive and academic activity as well as allowing our students the opportunity to give back to our community by donating 15% of our Net profit to a charity chosen by the student council. We hope you all enjoyed and see you next year!
Español:
Este año nuestros estudiantes de Segundo y Tercero de Bachillerato tuvieron la oportunidad de desarrollar un emprendimiento dirigido por su profesor de Business Management, Diego Obando. Esta tradición en el Tomás Moro se remonta a más de ocho años atrás; pero este año fue especial debido a que los estudiantes crearon un modelo de negocio de su propia autoría, tomando en cuenta que su proyecto debía ser viable en la vida real.
Este desafío de producción y distribución de un producto, motivó a los estudiantes a dar lo mejor de sí, pensando en lanzar su producto en el mercado ecuatoriano. A los estudiantes de Segundo de Bachillerato se les asignó categorías más desafiantes, como: ropa, juguetes de niños, accesorios premium, entre otros. Por otro lado, los estudiantes de Tercero de Bachillerato hicieron gala de su creatividad, en las categorías de dulces, postres y bebidas. Los estudiantes no solo aprendieron a planificar la ejecución de su proyecto, sino también a lo requerido para los tramites de importación de materia prima y/o productos exclusivos del mercado imperante.
El resultado general de esta exposición fue increíble, generando las más altas ganancias hasta la fecha.
Nuestro colegio continúa educando en el desarrollo de nuestros futuros empresarios, a través de una actividad académica altamente competitiva, que comprometa a los estudiantes a crear conciencia social. El 15% de la ganancia neta es donada a una asociación benéfica, escogida por los miembros del Consejo Estudiantil de este año.
Esperamos que toda la comunidad haya disfrutado este evento y les invitamos a que nos acompañen el próximo año.
Diego Obando
Business Management Teacher