ENGLISH:
As part of the IB Middle Years Program (MYP), students from eighth to first year of high school presented a collaborative work within the interdisciplinary unit «Camera, Lights and Learning» at the school Coliseum led by their English and Coding teachers.
During this process the students developed the necessary skills to shoot a short film. The English process included: the development of a premise, the definition of roles in each team, the writing of the script, the creation of a storyboard, the design of the promotional poster and the filming considering different shots. The Coding process allowed the students to insert the music corresponding to each scene, the captions and finally the credits.
Undoubtedly, this was a significant learning that brought together two subjects in collaborative work highly aligned with the requirements of the IB Continuum.
ESPAÑOL:
Como parte del Programa del BI de Años Intermedios (PAI), los estudiantes de octavo a primero de bachillerato presentaron en el Coliseo del colegio, un trabajo colaborativo dentro de la unidad interdisciplinaria “Cámara, Luces y Aprendizaje” liderado por sus profesores de Inglés y Coding.
Durante este proceso los estudiantes desarrollaron las destrezas necesarias para filmar un corto cinematográfico. El proceso de Ingles incluyo: el desarrollo de una premisa, la definición de roles en cada equipo, la escritura del guion, la creación de un guion gráfico, el diseño del poster promocional y la filmación tomando en cuenta distintos planos. El proceso de Coding permitió a los estudiantes insertar la música correspondiente a cada escena, los subtítulos y finalmente los créditos.
Sin duda este fue un aprendizaje significativo que unió a dos asignaturas en un trabajo colaborativo muy alineado a las exigencias del Continuo del BI.
Gabriela Muñoz
English Coordinator