ENGLISH:
As part of the IB Middle Years Program (MYP) 9th graders worked in the unit “My environment, the world around and home”, within the global context: Fairness and Development and applying the ATL’s: communication, information literacy, reflection, and creative thinking. They created mini-blogs with the topic “My Community – Problems and Solutions”.
During the process, they identified recurring problems in their neighborhood and drafted possible solutions, by means of ads. The first stage was research, identification of problems and possible solutions. The second stage of writing included drafting, editing and the final product which was hand-written, as well as the drawing of the different ads. Students were evaluated based on the indicators related to Criterion D: Writing. We congratulate this group of students on the development of a creative project which encouraged them to be caring towards their community.
SPANISH:
Como parte del Programa del BI de Años Intermedios (PAI), los estudiantes de 9no trabajaron en la unidad ‘’Mi entorno – el mundo alrededor y mi hogar”, dentro el concepto global: Equidad y Desarrollo, y aplicando los enfoques de aprendizaje: comunicación, gestión de la información, reflexión y pensamiento creativo. Ellos crearon miniblogs con el tema ‘Mi Comunidad – Problemas y Soluciones’.
Durante el proceso identificaron problemas recurrentes en su vecindad y esbozaron posibles soluciones, por medio de anuncios publicitarios. La primera etapa fue la investigación, identificación de problemas y posibles soluciones. La segunda etapa de escritura incluyó un primer borrador, edición y fin el producto final, que fue escrito a mano, al igual que los dibujos de los distintos anuncios. Los estudiantes fueron evaluados en base a los indicadores del Criterio D: Expresión Escrita. Felicitamos a este grupo de estudiantes por el desarrollo de un proyecto creativo que los animó a ser solidarios con su comunidad.
Gabriela Muñoz
Assistant English Coordinator