ENGLISH:
During this 2021-2022 school year, students from ninth to second year of Baccalaureate worked on the making of short films.
This First Edition of the English Short Film Festival, had the guidance of the teachers in the teaching-learning process of the cinematographic elements. This is why each group at each level had to work on a script, graphic script, and role organization, knowledge about the different video shots, recording, sound and editing. Additionally, the students designed a representative poster of their short. Each stage had a rubric and monitoring in the achievement of goals and objectives.
The English Short Film Festival managed to awaken in the students the artistic and creative side, promote English language acquisition, in addition to developing self-management, social and organizational skills, such as group work.
Each parallel per level had its finalist, resulting in 12 finalist groups. During the English classes, the students voted in the “People’s Choice Awards” for the best short and best poster of each level.
Finally the day of the Awards Ceremony of our festival arrived. The ceremony was attended by authorities, teachers and students from the finalist groups. Three external judges evaluated the shorts with a strict rubric. The emotion was present throughout the event, which featured two hosts who surprised the audience with their fluency in English and their communication skills. Both teachers and high school students were able to witness the event through a live broadcast, impeccable work by the school’s computer systems area.
We take pride in the creative work of our students and the guide our English Teachers gave to the students.
Next year our Short Film Festival will return with more force to delight the entire community.
ESPAÑOL:
Durante este año escolar 2021-2022, los estudiantes de noveno a Segundo de Bachillerato, trabajaron en la realización de cortos cinematográficos.
Esta Primera Edición del Festival de Cortos de Ingles, contó con la guía de las profesoras en el proceso de enseñanza- aprendizaje de los elementos cinematográficos. Es por esto que cada grupo en cada nivel, tuvo que trabajar en un libreto, guion gráfico, organización de roles, conocimiento sobre las diferentes tomas de video, grabación, sonido y edición. Adicionalmente, los estudiantes diseñaron un afiche representativo de su corto. Cada etapa contó con una rúbrica y monitoreo en la consecución de metas y objetivos.
El Festival de Cortos de Inglés logro despertar en los estudiantes el lado artístico y creativo, además de potenciar el idioma inglés, desarrollar las destrezas de autogestión, sociales y organizativas, como de trabajo en grupo.
Cada paralelo por nivel tuvo su finalista, lo que dio como resultado 12 grupos finalistas. Durante las clases de clases de inglés, los estudiantes votaron en los “Premios de la Gente” por el mejor corto y mejor poster de cada nivel.
Finalmente llegó el día de la Ceremonia de los Premios de nuestro festival. La ceremonia contó con la participación de autoridades, profesores y los estudiantes de los grupos finalistas. Tres jueces externos evaluaron los cortos con una estricta rúbrica. La emoción estuvo presente durante todo el evento, que contó con dos anfitriones que sorprendieron a la audiencia con su fluidez en inglés y sus dotes comunicacionales. Todo el cuerpo docente y alumnado pudieron presenciar el evento a través de una transmisión en vivo, impecable trabajo del área de sistemas del colegio.
Nos sentimos orgullosos del trabajo creativo de nuestros estudiantes y de la guía proporcionada por parte de los docentes de inglés.
El próximo año nuestro Festival de Cortos volverá con más fuerza para deleitar a toda la comunidad.
Gabriela Muñoz
English Assistant Coordinator