ENGLISH:
The students of ninth grade Middle Years Program (MYP), with the guide of their Science teachers (taught in English) Clemencia Lasso y Veronica Leon and their Language Acquisition teacher (English) Gloria Jaramillo, worked in the interdisciplinary unit “Non-contact forces-Force and Newton’s laws in the paralympic games.
This interdisciplinary unit allowed the students to explore and explained these different forces and Newton’s laws that can be observed in these games on behalf of paralympic athletes,
As a product, the students created a video in English, according to the rubric worked, as evidence of their findings and research.
We applaud the initiative of this interdisciplinary work that encourages the application of the Middle Years Program (MYP), which results in meaningful learning and reflects the engagement of teachers who develop contents and skills that involve different subjects.
ESPAÑOL:
Los estudiantes de noveno grado de años intermedios (PAI), con la guía de sus profesoras de Ciencias (en inglés) Clemencia Lasso y Verónica León y de Adquisición de Lenguas-Inglés, Gloria Jaramillo, trabajaron en la unidad interdisciplinaria “Las fuerzas de contacto y no contacto y las Leyes de Newton en los Juegos Paralímpicos”.
Esta unidad interdisciplinaria permitió a los estudiantes explorar y explicar las diferentes fuerzas y las leyes de Newton que pueden observarse en estos juegos, por parte de los atletas paralímpicos.
Como producto, los estudiantes crearon un video en inglés, de acuerdo con la rúbrica trabajada, como evidencia de sus descubrimientos e investigación.
Aplaudimos la iniciativa de este trabajo interdisciplinario que fomenta la aplicación del Programa de Años Intermedios del BI y que da como resultado un aprendizaje significativo y refleja el compromiso de profesoras que desarrollan contenidos y destrezas que involucran asignaturas distintas.
JUAN FERNANDO PUENTE, NINTH GRADE A:
EMILIA SÁENZ, NINTH GRADE B:
PABLO PALACIOS, NINTH GRADE C:
Gabriela Muñoz
English Assistant Coordinator