ENGLISH:

This year the Tomás Moro International School has put into effect an art class, in English, dedicated to the Art of Photography. The purpose of this class is to give our students a different perspective to their lives, with photography as a tool. Every day students are photographing their activities, social gatherings, and their day-to-day lives. We wanted to help them do this by teaching them photography basics so they can improve their photos and more effectively portray the messages they want to show to the world.

The skills that the students of 2nd baccalaureate learned in this 10-week period were focused on learning camera basics (cell phone camera oriented), focus, balance, composition, color and post editing proceses; along with different styles of Photography, such as portraits, group portraits, architecture, landscapes, nature and others. Many students improved their skills in subjects that they really have an interest in, such as: Food photography, fashion, pets, sports, etc.

At the end of the program they presented a final project which consisted of creating a Photography Studio, in a group format, where each student presented an introduction of themselves, their photography abilities, skills, offers, and finally, their photos. With this project they were able to exhibit their work while showing their creativity, interests and skills.

I want to personally congratulate all of my students for their great effort in the program and for trying their best to express themselves through photography!

ESPAÑOL:

Este año el colegio ha puesto en marcha una clase de arte, en inglés, dedicada al arte de la fotografía. El propósito de esta clase es dar a nuestros estudiantes una perspectiva diferente de sus vidas, con la fotografía como herramienta. Todos los días, los estudiantes fotografían sus actividades, reuniones sociales y su vida cotidiana. Queríamos ayudarlos a hacer esto enseñándoles los conceptos básicos de fotografía para que puedan mejorar sus fotos y retratar de manera más efectiva los mensajes que quieren mostrar al mundo.

Las habilidades que los estudiantes de segundo de bachillerato aprendieron en este período de 10 semanas, se centraron en aprender los conceptos básicos de la cámara (orientada a la cámara del teléfono celular), enfoque, balance, composición, color y procesos de edición posterior; junto con diferentes estilos de Fotografía, como retratos, retratos de grupo, arquitectura, paisajes, naturaleza y otros. Muchos estudiantes mejoraron sus habilidades en temas que realmente les interesan, como: fotografía de alimentos, moda, mascotas, deportes, etc.

Al finalizar el programa presentaron un proyecto final que consistió en la creación de un “Estudio de Fotografía”, en formato grupal, donde cada uno hizo una presentación de sí mismo; así como de sus habilidades fotográficas, destrezas, ofertas y finalmente, sus fotos. Con este proyecto pudieron exhibir su trabajo mientras mostraban su creatividad, intereses y habilidades.

¡Quiero felicitar personalmente a todos mis alumnos por su gran esfuerzo en el programa y por hacer todo lo posible para expresarse a través de la fotografía!

Ainhoa Arízaga
Doménica Acosta
Emilia Abel
Isabel Noboa
Isabella Jiménez
Karem Haro
María Caridad Andrade
María Emilia Campana
Micaela Mora
Sofía Tapia
Victoria Donoso
Zereth Valencia

Alan Falcony
Professor of Photography