ENGLISH:
Regarding the main idea of Unit 1, “The identity of an individual is formed by the different elements that surround them”, the sixth graders explored Natural Disasters.
Working collaboratively and hands on, they created 3-D models of the most known natural disasters. They were inquirers, open-minded and communicators.
The students reinforced the main concept of change during the whole project. They had lots of fun when they shared their projects with the rest of the school. The sixth graders achieved a meaningful learning throughout the process.
ESPAÑOL:
En cuanto a la idea principal de la Unidad 1, “La identidad de un individuo está formada por los diferentes elementos que lo rodean”, los alumnos de sexto grado exploraron como tema a los desastres naturales.
Trabajando de forma colaborativa y práctica, crearon modelos en 3D de los desastres naturales más conocidos. Fueron indagadores, de mente abierta y comunicadores.
Los estudiantes reforzaron el concepto principal de cambio durante todo el proyecto. Se divirtieron mucho cuando compartieron sus proyectos con el resto de la Escuela y lograron un aprendizaje significativo durante todo el proceso.
Ana María Aguilar, Esteban Álvarez
Science Teachers