English:
The students from Eighth grade to Second Baccalaureate, led by their teachers, presented in School Assembly, the activities they carried out on the occasion of Earth Day, in order to raise their voices against the issue of climate change, and demonstrate with actions the participation of young people and their influence on families and on the community.
The following projects were presented:
– Eighth: How to help the Earth from home
– Ninth: Mining in the Environment and Sustainable Fashion
– Tenth: Plastic Pollution
– First Baccalaureate: How to Reuse Waste
– Second Baccalaureate: How to achieve the SDGs.
It was certainly a display of creativity that for the second consecutive year was registered on the World Map on the official website of www.earthday.org.
We are pleased to witness the commitment generated by the students in the search to protect our home, the Earth because “NO PLASTIC IS FANTASTIC”.
Español:
Los estudiantes de Octavo a Segundo de Bachillerato, liderados por sus profesores, presentaron en un Minuto Cívico, las actividades que realizaron con motivo del Día de la Tierra, con el fin de elevar su voz frente a la problemática del cambio climático, y demostrar con acciones la participación de los jóvenes y su influencia en las familias y en la comunidad.
Se presentaron los siguientes proyectos:
– Octavo: Como ayudar a la Tierra desde casa
– Noveno: Minería en el Medio Ambiente y Moda Sostenible
– Décimo: Contaminación por Plástico
– Primero Bachillerato: Como reusar los desperdicios
– Segundo Bachillerato: Como alcanzar los ODS
Ciertamente fue un despliegue de creatividad que por segundo año consecutivo quedó inscrito en el Mapa del Mundo de la página oficial de www.earthday.org.
Nos complace evidenciar el compromiso generado por los estudiantes en la búsqueda por proteger nuestro hogar, la Tierra porque “SIN PLASTICO ES FANTASTICO”.
Gabriela Muñoz
English High School Coordinator