The Business of Halloween

In October, the United States spends millions of dollars on make-up, costumes, candy and parties to celebrate a non-religious holiday known around the world as Halloween.  As a part of our Business Management class 2nd and 3rd baccalaureate put together a statistical study of how Americans spend money on this day. Halloween being a fun for all ages holiday, the spending was also split up into demographics of age and gender. Our students had the chance to investigate several sources on spending for Halloween in 2017 and presented the statistical data on a pumpkin or ghost representing interesting and sometimes alarming information. Some examples of data that were presented included a total amount of $91,800,000 spent in one day as a country, up to $78 per person, which included candy consumption and even money spent on costumes for pets.

As a result of this project our students had an eye opening investigation on spending patterns and consumer consumption in the world’s largest commercial market.

En octubre, los Estados Unidos gasta millones de dólares en maquillaje, disfraces, dulces y fiestas para celebrar un día festivo no religioso conocido en todo el mundo como Halloween. Como parte de nuestra clase de Empresa y Gestión, el segundo y tercero de bachillerato elaboraron un estudio estadístico de cómo los estadounidenses gastan dinero en este día. Al ser Halloween un día festivo divertido para todas las edades, el gasto también se dividió en datos demográficos por edad y género. Nuestros estudiantes tuvieron la oportunidad de investigar varias fuentes sobre el gasto para Halloween en el 2017 y presentaron los datos estadísticos en una calabaza o fantasma que representan información interesante y en ocasiones alarmante. Algunos ejemplos de datos presentados incluyen una cifra de $ 91,800,000 por un día como país, y hasta $ 78 de gasto por persona, entre consumo de dulces e incluso dinero gastado en disfraces para mascotas.

Como resultado de este proyecto, nuestros estudiantes tuvieron una investigación reveladora sobre los patrones de gasto y el consumo en el mercado comercial más grande del mundo.